Участь у конкурсі "Кращий соціально-психологічний театр"

"Дорога мого життя" (керівник практичний психолог ліцею Горбач О.С.)

Соціально-психологічний театр "Дорога мого життя"


План заходів
ДНЗ "ЧПАЛ" щодо запобігання булінгу серед учасників навчально-виховного процесу на період до 2022 року

/Files/images/2021_berezen/лпроьпр.jpeg /Files/images/2021_berezen/План 2.jpeg


Засідання Школи виховання на тему: «Емоційне розвантаження. Відновлювальні вправи»

В рамках засідання Школи виховання практичним психологом Горбач Ольгою Сергіївною було проведено заняття з елементами тренінгу на тему: «Емоційне розвантаження. Відновлювальні вправи.».

Розглянули симптоми професійного вигорання, які поділяються на три групи: психофізичні, соціально-психологічні, поведінкові. Майже кожен зміг віднайти в вище вказаному переліку притаманні йому почуття, стани, дії.

Було продемонстровано методики швидкого подолання стресу, а саме:

- «Дихальні вправи для розслаблення»;

- «Гімнастика для зняття стресу»;

- «Не стримування сліз»;

- «Подушка для биття»;

- «Крик – це природна реакція психіки»;

- «Посміхайтесь».

Також було запропоновано превентивні заходи на той випадок, якщо все ж таки напруга супроводжує довгий час і змінити ситуацію людина не в силах:

- Спорт. Помірні фізичні навантаження загартовують тіло і волю, роблять людину сильнішою перед обличчям випробувань.

- Масаж. Регулярно проходьте курс загальнозміцнюючого і розслабляючого масажу, щоб краще справлятися зі стресами і уникати їх негативних наслідків на фізичному рівні.

- Водніпроцедури. Вода – ідеальний природний релаксант для людського тіла і психіки.

- Абстрагованість. Мається на увазі хобі, віддушина, яка допоможе відволіктися.

Улюблене заняття дарує позитивні емоції у противагу стресу, і сприяє виробленню гормонів радості - ендорфінів, необхідних втомленому організму для боротьби зі стресом.

/Files/images/2020_schen/DSC_0363.JPG /Files/images/2020_schen/DSC_0353.JPG /Files/images/2020_schen/DSC_0253.JPG


Тренінг «Профілактика насильства в молодіжному середовищі»

В рамках Всеукраїнської інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» БО «АСЕТ» спікер Карабешкіна Н.М. проведела тренінг «Профілактика насильства в молодіжному середовищі». Під час якого було розглянуто відеоматеріали «Види насильства» та «Кібербулінг». Здобувачі освіти ознайомилися з основними поняттями «булінг, кібербулінг, агресор», пройшли анкетування на визначення цілого ряду організацій, які можуть надавати допомогу дітям та батькам дітей, які постраждали від булінгу.

/Files/images/2020_gruden/DSC_0403.JPG /Files/images/2020_gruden/DSC_0405.JPG /Files/images/2020_gruden/DSC_0409.JPG


Інформаційний захід «Недопускай насилля над ближнім»

Практичним психологом Горбач О.С. проведено інформаційний захід «Недопускай насилля над ближнім». Розкрито поняття «насильства в сім'ї», що це будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім'ї по відношенню до іншого члена сім'ї, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім'ї як людини та громадянина і наносять йому моральну шкоду, шкоду його фізичному чи психічному здоров'ю. Зазвичай вчиненню в сім’ї насильницьких злочинів передують багаторазові конфлікти і скандали, які систематично повторюються. Зрозуміло, що знаючи про мотиви вчинення насильницьких злочинів в сім’ї, можна виявити причини їх вчинення і, відповідно, визначити заходи їх попередження. І всі дійшли до висновку, що сім’я – це особливий суспільний механізм, що передбачає стосунки між чоловіком і дружиною, батьками і дітьми, родиною, які пов’язані не лише спільністю побуту, але й засновані на взаємній моральній відповідальності і взаємоповазі.

/Files/images/2020_gruden/изображение_viber_2020-12-08_13-42-56.jpg


Анкетування на тему: «Скажемо насиллю – НІ!»

Заступником директора з навчально-виховної роботи Журавель Ольгою Василівною в рамках Всеукраїнської інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» був проведений виховний захід з анкетуванням на тему: «Скажемо насиллю – НІ!». Здобувачі освіти ознайомилися з видами насилля, його проявами та як їх запобігти, відповідальністю батьків за їх власні вчинки та вчинки дітей. Педагог звернула увагу на телефон гарячої лінії, де можна отримати інформацію та допомогу.

/Files/images/2020_gruden/изображение_viber_2020-12-08_12-58-54.jpg


Форум-театр з питань протидії насильству

Практичним психологом Горбач Ольгою Сергіївною в рамках проведення Всеукраїнської інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» відбувся форум-театр з питань протидії насильству, програвалися різні ситуацій щодо попередження та протидії домашньому насиллю.

Форум-театр дав можливість не лише усвідомити проблему і сформувати ставлення здобувачів освіти до негативного явища, а й здобути навички пошуку шляхів для вирішення проблеми з використанням власного досвіду та досвіду інших учасників.

/Files/images/2020_gruden/изображение_viber_2020-12-08_12-35-31.jpg /Files/images/2020_gruden/изображение_viber_2020-12-08_12-58-12.jpg


Засідання Школи виховання

7 грудня 2020 року відбулося засідання Школи виховання, де практичний психолог Горбач О.С. висвітлила питання «Чи вмію я знімати стрес в умовах карантину». Було запропоновано обрати методи, які будуть найбільш ефективними для кожного та допоможуть не впадати в паніку, а саме: фільтрування джерел інформації; практикування діджиталдетокса; розроблення плану дій; записування того, що хвилює; бути тут і зараз; переключати діяльність; говорити про почуття; концентруватися на позитиві.

Розкрито суть поняття саморегуляції, її ефектів (заспокоєння, відновлення, активізації) та способів (сміх, посмішка, гумор; роздуми про хороше, приємне; різні рухи типу потягування, розслаблення м’язів; вдихання свіжого повітря; читання віршів і т.д.). Впоратися з панікою непросто, але можливо. Головне – щире бажання та робота над собою.

/Files/images/2020_gruden/изображение_viber_2020-12-07_12-45-23.jpg /Files/images/2020_gruden/изображение_viber_2020-12-07_12-45-25.jpg


Рекомендації під час карантину

Коронавіруси – це велика родина респіраторних вірусів, що можуть спричиняти захворювання від звичайної застуди до тяжкого гострого респіраторного синдрому. Рід Coronavirus об'єднує більше десятка вірусів, що спричиняють захворювання у людей та тварин. Коронавіруси містять РНК, оболонку з ворсинками, яка нагадує сонячну корону під час затемнення (звідси і назва родини). У довкіллі — нестійкі, руйнуються при температурі 56°С за 10-15 хвилин. Може уражати не тільки верхні, але і нижні відділи дихального тракту, що виявляється кашлем, болем у грудній клітці при диханні, свистячими хрипами, утрудненням дихання. Це вказує на значення коронавірусів як збудників, що сприяють розвитку пневмонії.

Щоб «пережити» карантин нам потрібні дотримуватись правил трьох «китів»:

1. Здоров’я(насамперед фізичне!!!)

2. Гігієна

3. Режим (налагодження режиму дня).

Поглинаючи велику кількість інформації, ми піддаємося так званій соціальній тривозі. Завдяки інтернету і соцмережам, події, що відбуваються на іншому кінці планети, сприймаються так, ніби вони відбуваються у нас вдома. Така розмитість кордонів посилює занепокоєння і почуття незахищеності. Справитися з ними допоможе елементарна інформаційна гігієна. Намагайтеся обмежити кількість інформації, яку ви споживаєте, зменшіть кількість часу, проведеного за читанням новин і в соцмережах. Оберіть ті джерела інформації, яким довіряєте, не проглядайте ті, що розганяють паніку.

В інтернеті стираються кордони між розвагою і роботою. Споживання неймовірної кількості інформації перетворюється на виснажливу роботу для мозку. Щодня ми споживаємо 34 Гб медійного контенту, щогодини, якщо не частіше, перевіряємо, що нового опублікували друзі. До цього додається емоційна залежність від лайків. Алгоритми соцмереж показують нам той контент, на який відреагувало більше людей – як правило, це публікації, що викликають емоції: сенсації, трендові новини, скандали, коментарі публічних людей. 96% людей оцінюють новини лише по заголовках. Фейкові новини поширюються у 6 разів швидше за справжні.

5 правил інформаційної гігієни:

1. Уникайте повторюваної інформації.

2. Знижуйте інформаційне навантаження.

3. Вивчайте різні точки зору на одну проблему.

4. Насторожуйтесь, коли починаються емоції.

5. Шукайте, кому вигідно, щоб ви дізнались новину та повірили в неї.

Часто ми намагаємось блокувати почуття, але боятися – нормально, відчувати безсилля,сумувати – теж. "Відключити почуття" означає перестати бути в контакті з собою. Рано чи пізно почуття дадуть про себе знати, тільки їхня сила може стати деструктивною. Легалізація негативних емоцій знижує напругу, психіка перестає "викручуватися" від необхідності постійно тримати почуття під замком.

Щодо режиму дня, як організувати роботу вдома:

1. Чітке дотримання розпорядку дня усіма членами сім’ї.

2. Багато сімей так влаштовані зсередини, що просто не пристосовані 24 години на добу проводити в одній квартирі. Це не говорить про проблеми у відносинах, це говорить про більшу чи меншу особисту дистанцію.

3. Коли людей змушують насильно скорочувати цю дистанцію, ще й утримують довго в такому стані, виникають дуже неприємні спецефекти: аж до психічних розладів і сімейного насильства. Не потрібно розвиваючих ігор і задушевних розмов, якщо їх не було чи вони викликали у всіх відразу.

4. Чим менша площа загального проживання,тим жорсткіший режим дня, де справи указуються з інтервалом щонайменше 30 хвилин.

5. У розпорядку дня обов'язково повинні бути години, які кожен член сім'ї проводить наодинці з собою.

6 Стратегій для здобувачів освіти, які стикаються з новою (тимчасовою) нормою життя:

1. Визнайте, що тривожитися – абсолютно нормально.

2. Подумайте над тим, що може вас відволікти.

3. Знайдіть нові способи підтримувати зв’язок з друзями.

4 . Зосередьтеся на собі.

5. Проживайте свої емоції.

6. Будьте добрими до себе та інших.

Чого не варто робити батькам:

- різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції;

- примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;

- не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці;

- не слід переглядати безкінечно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми. А «під фільм» приготувати домашні сухарики або какао з печивом.


Круглий стіл на тему: «ВІЛ, СНІД, що потрібно знати»

11 грудня 2019 року в рамках Всеукраїнського тижня права та Міжнародної акції «16 днів проти насильства» практичним психологом Горбач О.С. було проведено з педагогічними працівниками круглий стіл на тему: «ВІЛ, СНІД, що потрібно знати», де було розкрито ряд питань, а саме: шляхи передачі ВІЛ, аналіз вікової структури первинних випадків ВІЛ-інфікування серед осіб репродуктивного віку, стійкість ВІЛ у зовнішньому середовищі, вміст в біологічних рідинах, визначення «стигми».

/Files/images/2019_gruden/DSC_0536.JPG /Files/images/2019_gruden/DSC_0537.JPG


Міжнародний день людей
з інвалідністю

3 грудня 2019 року практичним психологом проведена вікторина «Прагни до знань» за участю учнів з обмеженими можливостями. Участь у заході дала можливість розшити кругозір та уявлення учнів поглибити знання з української культури, мистецтва. Віртуальна подорож країнами світу ознайомила учнів зі звичаями та традиціями різних народів.

Здобувачі освіти були ініціативні, активні, кожен мав змогу проявити свої знання та здібності. Переможці отримали дарунки.

/Files/images/2019_listopad/IMG_20191203_124531.jpg /Files/images/2019_listopad/IMG_20191203_124722.jpg /Files/images/2019_listopad/IMG_20191203_124813.jpg


Форум-театр з питань протидії насильству

15 листопада на базі ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» працював Форум-театр з питань протидії насильству під керівництвом провідного фахівця із соціальної роботи Черкаського обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Ченбай Інни Володимирівни. Учні групи АСКТН-19-19 були активними учасниками вистави, самі обирали ситуацію, яка для них була соціально значуща, мали змогу програти різні ролі в рамках запропонованої вистави в пошуках шляхів вирішення проблеми чи виходу зі складної життєвої ситуації.

Форум-театр дав можливість не лише усвідомити проблему і сформувати ставлення учнів до негативного явища, а й здобути навички пошуку шляхів для вирішення проблеми з використанням власного досвіду та досвіду інших учасників, включаючи можливості підсвідомості та емоційного інтелекту.

Захід пройшов на високому рівні з піднесеним настроєм.

/Files/images/2019_listopad/20191115_100432.jpg /Files/images/2019_listopad/20191115_100446.jpg /Files/images/2019_listopad/20191115_100505.jpg /Files/images/2019_listopad/20191115_125018.jpg /Files/images/2019_listopad/DSC_0838.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0839.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0843.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0860.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0882.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0868.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0876.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0892.JPG /Files/images/2019_listopad/DSC_0897.JPG


Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» протягом 16-20 вересня було проведено ряд заходів, спрямованих на запобігання та протидію поширення булінгу серед педагогічних працівників та учнів ліцею, а саме:

1. 16 вересня представниками Головного територіального управління юстиції у Черкаській області було проведено виховну годину «Стоп булінг» , під час якої було розкрито поняття булінгу, його ознаки та класифікації. Учні були ознайомлені про відповідальність за вчинення булінгу(карається штрафом від 850 грн або громадськими роботами від 20 годин; якщо булінг вчинять повторно протягом року або групою осіб, розмір покарання збільшиться до штрафу від 1700 грн або громадських роботами від 40годин). В разі необхідності можна звернутися на Національну дитячу «гарячу лінію» 116111.

/Files/images/veresen_2019/DSC_0307.JPG /Files/images/veresen_2019/DSC_0308.JPG /Files/images/veresen_2019/DSC_0333.JPG

2. Керівниками учнівських груп були проведені виховні години «Стоп булінг. Шляхи вирішення конфліктів», під час яких відбулися презентації відеороликів на тематику: «Викресли булінг – обирай блогінг», «Викресли булінг – обирай діджеїнг», «Кампанія ЮНІСЕФ «Викресли булінг»», «Соціальний ролик «Булінг». Учні виготовляли листівки з даної тематики.

/Files/images/veresen_2019/DSC_0326.JPG /Files/images/veresen_2019/DSC_0317.JPG /Files/images/veresen_2019/DSC_0354.JPG /Files/images/veresen_2019/DSC_0365.JPG /Files/images/veresen_2019/ewfwrfg.jpg /Files/images/veresen_2019/tukyikm.jpg /Files/images/veresen_2019/jgl,kj.jpg /Files/images/veresen_2019/ikfiu.jpg

3. Соціальний педагог ознайомила педагогічних працівників з матеріалами щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в учнів ціннісних життєвих навичок на 2019-2020 н.р.

4. Була проведена Школа виховання з педагогічними працівниками, під час якої практичний психолог висвітлила питання щодо організації Служби порозуміння в ліцеї та її функціонування.

/Files/images/veresen_2019/hydythjyuu.jpg /Files/images/veresen_2019/dgztrfg.jpg

5. 19 вересня обласним наркологом Карась Н.Ф. проведено профілактичні бесіди на тему: «Захисти себе сам» з учнями І курсу.

/Files/images/veresen_2019/tjntyh.jpg /Files/images/veresen_2019/yukmfyijm.jpg

6. Бібліотекарем ліцею була сформована літературна виставка «Мої права» для ознайомлення всіма учасниками освітнього процесу з законодавчими актами, Постановами, наказами та ін.

/Files/images/veresen_2019/zthtynjyuh.jpg



Твори під назвою «Закони життя»

Учні ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» щорічно беруть участь у написанні творів «Закони життя». В цьому році проходив 16-й міжнародний конкурс. Його ціль: підтримати молодь в перегляді життєвих цінностей, таких як чесність, любов, дружба, сім'я. Цей конкурс допомагає молодим людям краще зрозуміти самих себе та усвідомити свою цінність і талант, це можливість поділитися своїм життєвим досвідом і бути почутим. Молодь пише твори та розуміє більш глибоко, як працюють закони всесвіту в їх житті. В цьогорічному конкурсі взяли участь 18 учнів нашого ліцею, які писали твори на наступні питання:

- Що конкретно я хочу поміняти в своєму житті (привички і т.д.) і чому?

- Які звички я повинен(а) виховати в собі, щоб стати успішним(ою)?

- Як я уявляю себе і своє нове життя, нову країну або нову планету Земля?

- Як я бачу в своєму житті узгодженість думок, почуттів і дій? І як це вплине на моє життя?

25 квітня всі учасники міжнародного конкурсу були нагородженні сертифікатами учасника, подарунковими сертифікатами на відвідування Лазертаг-клуба «Мегазона» для всіх учнів ліцею та подарунковим сертифікатом в боулінг клуб «Lucky Straike» для учнів твори яких визнали кращими.

Організатори конкурсу висловлюють подяку адміністрації учбових закладів міста Черкаси за активну участь у конкурсі.

Дякуємо організаторам конкурсу – Ользі Харенко, Софії Тодоровській за багаторічну співпрацю, організацію та проведення даного конкурсу, де наша молодь вчиться брати відповідальність за своє життя, за свої думки, слова і дії.


Міжнародний день людей з синдромом Дауна

21-го дня 3-го місяця у році у всьому світі відзначають Міжнародний день людей з синдромом Дауна, яких ще часто називають "Сонячними дітьми". Ці люди стають художниками, адвокатами, акторами, моделями, спортсменами і рестораторами. Головне - бажання, надія, витримка, сила і, звичайно ж, підтримка небайдужих людей. Державний навчальний заклад «Черкаський професійний автодорожній ліцей» не став виключенням. Практичним психологом Горбач О.С. спільно з учнями групи ОСВ-11-17 було проведено флеш моб «Кольорових шкарпеток".

/Files/images/2019_berezen/54215011_2133608173396126_2830161969485447168_n.jpg /Files/images/2019_berezen/54521186_2133604593396484_1111823632566321152_n.jpg /Files/images/2019_berezen/54521367_2133608210062789_5551967437420756992_n.jpg /Files/images/2019_berezen/54523384_2133608223396121_3284187253017935872_n.jpg /Files/images/2019_berezen/54729373_2133609140062696_9213649626761003008_n.jpg


Інформація
щодо проведення правопросвітницької кампанії «Стоп булінг!»
серед учасників навчально-виховного процесу

В ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» було проведено правопросвітницьку кампанію «Стоп булінг» та ряд заходів, спрямованих на запобігання та протидію поширення булінгу серед педагогічних працівників та учнів ліцею, а саме:

1. Практичним психологом Горбач О.С. було проведено уроки «Стоп булінг» для учнів груп АСР-2-17, ШБМ-4-18, ОСВ-11-17, АСКТН-17-18, АСТН-16-18, АСТН-15-18 під час яких було розкрито поняття булінгу, його видів:

- фізичний (завдання ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності);

- економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо);

- психологічний (обзивання, глузування або висловлювання, якими ображається стать, раса або національність, виключення інших із групи чи розповсюдження пліток або чуток);

- сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, фотографування та відеозйомки у переодягальнях, сексуальні погрози та жарти);

- кібербулінг (образливі повідомлення з погрозами, відредаговані фотографії,блокування акаунтів, навіть шантаж).

Учні були попереджені, що відтепер булінг карається штрафом від 850 грн або громадськими роботами від 20 годин. Якщо булінг вчинять повторно протягом року або групою осіб, розмір покарання збільшиться до штрафу від 1700 грн або громадських роботами від 40годин.

/Files/images/lyutiy_2019/2.jpg /Files/images/lyutiy_2019/1.jpg /Files/images/lyutiy_2019/DSC_0448.JPG /Files/images/lyutiy_2019/DSC_0453.JPG /Files/images/lyutiy_2019/DSC_0489.JPG

2. Відбулася презентація відеороликів на тематику:

- «Викресли булінг – обирай блогінг»;

- «Викресли булінг – обирай діджеїнг»;

- «Кампанія ЮНІСЕФ «Викресли булінг»;

- «Соціальний ролик «Булінг».

/Files/images/lyutiy_2019/DSC_0543.JPG

3. Тему «Які заходи з протидії булінгу можна впровадити на рівні держави, ліцею, групи?» творчі учні виразили на малюнках.

/Files/images/lyutiy_2019/3.jpg /Files/images/lyutiy_2019/4.jpg /Files/images/lyutiy_2019/5.jpg

4. Учні разом з практичним психологом приготували листівки «Стоп булінг!».

/Files/images/lyutiy_2019/8.png /Files/images/lyutiy_2019/6.png /Files/images/lyutiy_2019/7.jpg

5. Соціально-психологічною службою ліцею здійснюється постійна профілактична робота з учнями з метою забезпечення активної протидії правопорушень, жорстокого ставлення. Питання з означеної тематики включаються до інструктивно-методичних нарад, педагогічних рад, «Школи виховання», «Перспектива», Творчий модуль «Класний керівник – майстер в/н», координаційних рад, ради профілактики правопорушень, батьківського всеобучу та інші.

6. Тема: «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників навчального процесу» розглядалася на засіданні методичного об’єднання класних керівників.

7. Практичним психологом у 3 турі І етапу соціально-психологічного театру висвітлюється тема булінгу.

/Files/images/lyutiy_2019/9.jpg /Files/images/lyutiy_2019/10.jpg /Files/images/lyutiy_2019/11.jpg


Заняття на тему "Основи психологічного самозахисту"

6 лютого викладач циклової комісії психологічної та гуманітарної політики Головного центру підготовки особового складу ДПСУ Панкратова Н.В. провела заняття для учениць ліцею на тему "Основи психологічного самозахисту".

Викладач розкрила поняття "агресія, стрес, психологічна допомога та самодопомога".

/Files/images/lyutiy_2019/DSC_0057.JPG /Files/images/lyutiy_2019/DSC_0059.JPG


Засідання Школи виховання на тему "Виявлення та робота з дітьми, які потрапили в складні життєві обставини»

28 січня 2018 року відбулася Школа виховання, практичний психолог Горбач О.С. висвітлила тему «Виявлення та робота з дітьми, які потрапили в складні життєві обставини».

В Україні щорічно збільшується кількість сімей, які потрапили у складні життєві обставини та потребують соціального захисту. За визначенням Закону України «Про соціальні послуги» складними визначаються такі життєві обставини, що об'єктивно порушують нормальну життєдіяльність особи, наслідки яких вона не може подолати самостійно (інвалідність, часткова втрата рухової активності у зв'язку із станом здоров'я, самотність, сирітство, безпритульність, відсутність житла або роботи, насильство, зневажливе ставлення та негативні стосунки в сім'ї, малозабезпеченість, психологічний чи психічний розлад, стихійне лихо, катастрофа).

За визначенням, сім'я, що перебуває у складних життєвих обставинах, - це сім'я, яка втратила свої виховні можливості через виникнення таких умов, що порушують нормальну життєдіяльність одного або кількох членів сім'ї, наслідки яких вони не можуть подолати самостійно.

Держава здійснює захист дитини (означає особу у віці до 18 років, повноліття, якщо згідно з законом, застосованим до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше) від усіх форм фізичного та психічного насильства, образи, недбалого й жорстокого поводження з нею, експлуатації, включаючи сексуальні домагання, у тому числі з боку батьків або осіб, їх замінюють.

На педагогічних працівників закладів освіти покладається найбільш відповідальна громадянська місія – нести відповідальність за збереження психічного та фізичного здоров’я дітей, відслідковувати рівень їх тривожності, задоволення їх базових потреб.

/Files/images/2019_schnya/DSC_0897.JPG /Files/images/2019_schnya/DSC_0979.JPG


Школи виховання «Виховуємо власним прикладом»

13 листопада відбулося засідання Школи виховання, темою якого було «Виховуємо власним прикладом». Практичний психолог Горбач О.С. розкрила дану тематику більш широко.

«Навчити людину бути щасливою не можна, але їїможна виховати так, щоб вонабув щасливою». Робота педагогів полягає в тому, щоб виховувати учнів на власному прикладі, моделюючи найбільш бажаний спосіб поведінки дітей.

Ø Діти потребують любові.

Ø Діти потребують обмежень.

Ø Діти повинні дивитись на когось, в кого вони могли б учитись і з кого брати позитивний приклад.

5 заповідей для педагогів:

Ø Заборона, значить, заборона. Не потрібно йти на маніпуляції, це підриває авторитет педагогів в очах дітей.

Ø Класний керівник забороняє, але майстер дозволяє. Діти швидко адаптують свою поведінку по відношенню до дорослих і цим користуються. Між керівниками групи має бути повна згода в моделях і правилах виховання.

Ø Табу на з'ясування відносин при дітях. Розбіжності бувають у всіх, але важливо навчитися не сперечатися в присутності дітей. Тим паче якщо це стосується їх.

Ø Гармонія в групі. Дитина, як лакмусовий папірець, відображає внутрішню ситуацію в групі.

Ø Відмова від порівняння з іншими, особливо в період дорослішання. Приймайте і любіть дітей такими, якими вони є.

Тож пам'ятайте!

Якщо дитина живе серед критики – вона вчиться судити інших.

Якщо дитина живе серед ворожнечі – вона вчиться «воювати».

Якщо дитина зустрічається з насміхом – вона стає несміливою.

Якщо дитина приневолена соромитись – вона почувається винною.

Якщо дитина знаходить розуміння – вона стає терплячою.

Якщо дитина відчуває заохочення – вона пізнає свою вартість.

Якщо дитина живе серед похвал – вона пізнає вартість інших.

Якщо дитина живе у справедливості – вона стає справедливою.

Якщо дитина знаходить визнання – вона буде задоволена собою.

Якщо дитина живе у довір’ї і приязні – вона знайде в житті Любов.

/Files/images/2018_listopad/DSC_0043.JPG /Files/images/2018_listopad/DSC_0045.JPG /Files/images/2018_listopad/DSC_0059.JPG


Соціально-психологічний театр
"Не моя війна".
Ідея практичного психолога
Горбач Ольга Сергіївна.

Психологічна вистава "Не моя війна"


Захід "Протидія торгівлі людьми"


Під час виховного заходу "Протидія торгівлі людьми" практичний психолог Ольга Сергіівна провела цікаву бесіду з учнями ліцею, що викликало жваве обговорення можливих ризиків працевлаштування за кордоном. Продемонстровано відеоматеріали, в яких висвітлювались історії з життя очевидціа, які потрапили під вплив шахраїв.

/Files/images/2018_traven_/33505456_2096631570614702_7053466988827377664_n.jpg /Files/images/2018_traven_/33191121_2096631620614697_648781056605945856_n.jpg


Тренінг «Емоційне розвантаження. Концентрація уваги»

5 січня 2018 року практичним психологом Горбач О.С. з педагогічними працівниками був проведений тренінг «Емоційне розвантаження. Концентрація уваги». Були запропоновані вправи («Дихання», «Гладь озера», «Чотки», «Кінострічка», «Уявне розслаблення», «Сфінкс», «Скульптура») на емоційну рівновагу, на збільшення зібраності і підвищення концентрації уваги. Ця тема є актуальною, тому що емоції, як і будь-яке занепокоєння значно заважають керованої концентрації уваги. У збудженому стані людина не здатна ні на чому зосередитися. Сильне хвилювання при публічному виступі позбавляє людину залишків пам'яті. Роздратування блокує конструктивне мислення. Стресовий стан позбавляє людину здатності володіти собою. Душевна або фізична біль заважає людині виконувати навіть повсякденні справи. Тому і пропонуємо зосередитися на простих, але ефективних вправах.


Виїзна координаційна рада

23 листопада відбулося засідання виїзної координаційної ради профілактики правопорушень. Були присутні представники навчлаьного закладу, заступник начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради Іваногодська Л.А., дитячий нарколог Карась Н.Ф. Розглянули 14 справ учнів та було винесено рішення над якими потрібно працювати надалі.

/Files/images/listopad_2017/DSC_0711.JPG /Files/images/listopad_2017/DSC_0716.JPG /Files/images/listopad_2017/DSC_0724.JPG


"Навчись спілкуватися демократично"

Демократичний стиль сприяє оптимальних умов для всебічного розвитку особистотсі, утвердження її у колективі. І головне - сприяє соціальному і психологічному розкріпаченню людини, використанню духовних сил членів колективу, суспільства загалом для суспільного блага.

Демократичний стиль грунтується на глибокій повазі, довірі й орієнтації на самоорганізацію самоуправіління особистості та колективу. Оновлення способами взаємодії є заохочення, порада, інформування, координація, що розвиває в учнів впевненість в собі, ініціативність.

/Files/images/listopad_2017/DSC_0579.JPG /Files/images/listopad_2017/DSC_0581.JPG


Захід "Поширення ВІЛ-інфекції
у Черкаському районі"

13 листопада практикуючий психолог КНП "Третього Черкаського міського центру первинної медикосанітарної допомоги" Гаврилюк Людмила Володимирівна провела захід "Поширення ВІЛ-інфекції у Черкаському районі".
Учням було запропоновано здати безкоштовний експрес-тест. Розповідали про можливі шляхи передачі ВІЛ-інфекції, заходи безпеки, в разі позитивного результату потрібно звернулися до центрів профілактики та боротьби зі СНІД чи в організацію, що реалізує проект зниження шкоди в обласному центрі.

/Files/images/listopad_2017/DSC_0291.JPG /Files/images/listopad_2017/DSC_0293.JPG /Files/images/listopad_2017/DSC_0301.JPG


Лекція виховного характеру "Правові аспекти дрібних правопорушень в колективі"

2 жовтня в рамках Тижня права практичний психолог ліцею Горбач О.С. в групі ОСВ-11-17 провела лекцію виховного характеру з тематикою "Правові аспекти дрібних правопорушень в колективі". Було розкрито основні чинники та причини виникнення конфліктних ситуацій, шляхи вирішення та уникнення факторів ризику".

/Files/images/2017_jovten/IMG_20171003_153822[1].jpg


Засідання Школи виховання

2 жовтня практичний психолог ліцею Горбач О. С. провела засідання Школи виховання на якому висвітлила питання "Взаємодія керівників груп, раціональне використання робочого часу".

Також був проведений тест на професійне вигорання педагогічних працівників, названо можливі причини його виникнення, та як запобігти йому, як необхідно мобілізувати свої сили, черпати ресурси.

/Files/images/2017_jovten/IMG_20171002_160521[1].jpg


Психологічний театр "Емоційне вигорання"

Психологічний театр Емоційне вигорання


Тренінг

на виявлення лідерських якостей

29 березня 2017 року «Експерементальний творчий центр" з керівником проекту Аліною Цимбалюк та психологом ліцею Горбач Ольгою Сергіївною проводили тренінг на виявлення лідерських якостей в учнів ліцею. Під час якого проводилися різні вправи, складали портрет лідера, якими якостями він повинен володіти. Були різні загадки, гра «Вибори президента», вправа «Підніми людину двома пальцями». Учні були в захваті і кожен зрозумів над вдосконаленням яких якостей потрібно працювати більше.

/Files/images/berezen_2017/IMG_0513.JPG /Files/images/berezen_2017/IMG_0514.JPG /Files/images/berezen_2017/IMG_0520.JPG


Педагогічний всеобуч

«Рекомендації щодо попередження

суїцидальних проявів серед учнівської молоді»

У зв’язку з ростом кількості випадків суїцидів серед дітей та молоді в Україні, зокрема через пропаганду та поширення цього явища у соціальних мережах Інтернет, з метою його запобігання та протидії, психологом ліцею Горбач Ольгою Сергіївною була надана інформація про суїцидальні спільноти, про їх організаторів, що слід звертати особливу увагу на психологічну та педагогічну діагностику суїцидальних тенденцій у процесі спостереження, виявленні ознак емоційних порушень. Були запропоновані десять кроків із запобігання самогубств та продемонстровано відео.

/Files/images/berezen_2017/DSC_0756.JPG /Files/images/berezen_2017/DSC_0752.JPG


Флешмоб "Кольорових шкарпеток"

Психолог ліцею Горбач Ольга Сергіївна провела флешмоб «Кольорових шкарпеток» на підтримку «Сонячних дітей», адже кожного року 21 березня (день і місяць вибрані за номером пари та кількістю хромосом) з 2006 року весь світ відзначаєМіжнародний день людини із синдромом Дауна.«Сонячні», так називають дітей із синдромом Дауна за їх відкрите серце, в якому немає місця злобі, заздрості і страху. Ви – особливі, ми любимо і поважаємо вас!

/Files/images/berezen_2017/DSC_0785.JPG /Files/images/berezen_2017/DSC_0803.JPG /Files/images/berezen_2017/DSC_0820.JPG


Тренінг «Попередження конфліктів»

15 лютого 2017 року «Експериментальний творчий центр» провів тренінг «Попередження конфліктів». Учні зображали своє бачення конфліктів на папері, промальовували старанно кожну деталь, сформульовували визначення конфлікту. Виникла жвава дискусія стосовно способів рішення конфліктів. Учні разом з Аліною Цимбалюк та Ольгою Сергіївною Горбач грали в різні психологічні ігри. Зустріч була неперевершеною та запам'ятається всім надовго, адже ця тематика є актуальною і допомагає усувати та запобігати виникненню конфліктних ситуацій.

/Files/images/2017_lyutiy/IMG_0376.JPG /Files/images/2017_lyutiy/IMG_0382.JPG /Files/images/2017_lyutiy/IMG_0404.JPG


Відкритий урок

15.02.17 року відбувся відкритий урок з предмету «Основи професійної етики і естетики», тема якого: «Вимоги до зовнішнього вигляду та поведінки в офісі. Робота з відвідувачами». Учні моделювали виробничі ситуації, які можуть статися на робочому місці секретаря, зустрічали «іноземців» та спілкувалися з ними на рівних англійською мовою. Одним з питань плану було психологічні типи відвідувачів. Практичний психолог Горбач Ольга Сергіївна озвучила психологічну оцінку психотипів секретаря, відповідність реакції на форс-мажорні обставини, чіткість та доцільність висловлювань. Урок був проведений на високому рівні, тема розкрита повністю.

/Files/images/2017_lyutiy/IMG_0414.JPG /Files/images/2017_lyutiy/IMG_0417.JPG /Files/images/2017_lyutiy/IMG_0421.JPG


Засідання школи виховання

13 лютого 2017 року відбулося засідання Школи виховання, практичний психолог Горбач Ольга Сергіївна висвітлювала питання «Виховуємо любов'ю». Велося роз'яснення таких понять, як гуманна педагогіка, її мета, сутність, закони, принципи, заповіді та аксіоми.

Підсумком засідання стали слова Ш.О. Амонашвілі:

Будь обережний!

Не помилися!

Не нашкодь!

Будь надією для дитини!

Знай чого прагнеш!

Постійно шукай у дитині скарби в душі.

/Files/images/2017_lyutiy/DSC_0869.JPG /Files/images/2017_lyutiy/DSC_0873.JPG


Педагогічні читання

11 січня відбулися педагогічні читання на тему «Запобігання агресії з боку педагогічних працівників щодо дітей, учнівської та студентської молоді». В ході читань були розглянуті такі питання:

- поняття та форми насильства;

-жорстоке поводження з дітьми у виховній установі з боку вихователів, вчителів;

- жорстоке поводження дітей щодо дітей;

- способи вирішення даної проблеми.

Також були переглянуті відео агресії педагогічних працівників щодо дітей, та розглянуті ситуації, що виникають під час роботи з дітьми.

/Files/images/schen_2017/DSC_0302.JPG /Files/images/schen_2017/DSC_0322.JPG /Files/images/schen_2017/DSC_0344.JPG


Засідання виїзної координаційної ради профілактики порушень

24 листопада відбулося засідання виїзної координаційної ради профілактики порушень. Були присутні заступник начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради Івангородська Людмила Анатоліївна, дитячий нарколог Карась Ніна Федорівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Журавель Ольга Василівна, заступник директора з навчально-методичної роботи Скрипник Валентина Семенівна, практичний психолог Горбач Ольга Сергіївна, майстри виробничого навчання Павленко Раїса Вікторівна та Пономарьова Тетяна Анатоліївна. На засіданні було розглянуто 11 особових справ учнів та прийнято такі рішення: підготувати подання до служб у справах дітей на 4 учнів; дати термін на виправлення 1 місяць – 5 учням; притягнути до адміністративної відповідальності – 2 учнів.

22 грудня заплановано чергове засідання ради профілактики, на якому учні повинні звітувати про виконання попередньо прийнятих рішень.


Заняття з ізотерапії

Свою роботу в ліцеї розпочав "Експерементальний творчий центр". Учні ліцею ознайомилися з програмою заходів та з цікавістю розпочали заняття ізотерапії "Профілактика стресу". На занятті учні малювали свій страх, таким чином позбуваючись його.

/Files/images/2016_gruden/IMG_0181.JPG


Батьківський всеобуч

16 листопада 2016 року у ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» відбувся батьківський всеобуч на тему: «Молодь і наркотики». Зустріч з батьками та педагогічними працівниками розпочали заступник директора з навчально-виховної роботи Журавель О.В. і практичний психолог Горбач О.С. На захід були запрошені гості: капітан поліції сектору превентивної діяльності Черкаського відділу поліції Патлай Олександр Володимирович; психолог, фахівець з соціальної роботи Черкаської благодійної організації ЛЖВ «Від серця до серця» Діденко Олена Миколаївна; «живі книги» Дмитро та Олександр.

Патлай О.В. розповів присутнім про кримінальну відповідальність стосовно зберігання, вживання та розповсюдження наркотичних речовин. Діденко О.М. висвітлила питання щодо актуальності тематики заходу та нагальності у вирішенні даної проблеми у місті Черкаси та в країні в цілому. «Живі книги» презентували власні історії життя та прочитали лист «Наркотик пише наркоману».

Під час спілкування розгорілися жваві дискусії, тому що інформація була цікава, і жоден з присутніх не залишився байдужим до представлених матеріалів.

Ми щиро вдячні гостям нашого закладу за цікаву та змістовну зустріч.

/Files/images/2016_listopad/IMG_0060.JPG /Files/images/2016_listopad/IMG_0065.JPG /Files/images/2016_listopad/IMG_0072.JPG /Files/images/2016_listopad/IMG_0064.JPG /Files/images/2016_listopad/IMG_0069.JPG /Files/images/2016_listopad/IMG_0068.JPG


Тренінг «Ми хочемо щоб нас любили»

25 квітня 2016 року був проведений соціально-психологічний тренінг для педагогічних працівників. по роботі з дітьми з девіантною поведінкою «Ми хочемо щоб нас любили».

Метою тренінгового заняття було підвищити рівень поінформованості педагогічних працівників про можливі причини виникнення девіантної поведінки в дитини, особливості профілактичної роботи з дітьми даної категорії.

Основними завданнями були:

1. Розкрити поняття «девіантна поведінка».

2. Проаналізувати можливі причини виникнення «девіантної поведінки».

3. Проаналізувати найпоширеніші помилки педагогів при роботі з дітьми з девіантною поведінкою.

Було проведено ряд вправ, які активізували плідну роботу та співпрацю в розкритті низки найважливіших та актуальних питань з даної тематики для педагогічних працівників ліцею.

/Files/images/kvten_2016/IMG_2764ропнор.jpg /Files/images/kvten_2016/IMG_2762ропопр.jpg /Files/images/kvten_2016/IMG_2769рпаи.jpg


Робота юних тренерів

В ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» 28 березня 2016 року юними тренерами Починком Денисом та Пономарьовою Дар’єю, які отримали сертифікати з реалізації проекту «Підвищення обізнаності вразливих дітей та молоді, які навчаються в професійно-технічних навчальних закладах, щодо безпечної міграції та працевлаштування» була проведена виховна година. Учні передавали свої знання, що отримали під час навчання з фахівцями з соціальної роботи Черкаської благодійної організації «Від серця до серця». Захід був цікавим та корисним, супроводжувався демонстрацією відеоматеріалів, закінчився колективною дискусією.

/Files/images/berezen_2016/IMG_2365.JPG /Files/images/berezen_2016/IMG_2367.JPG

1 березня Черкаською благодійною організацією "Від серця до серця" в ліцеї був проведений тренінг на тему: "Ознайомлення з методом передачі інформації "Рівний - рівному".

Метою тренінгу було об'єднання молоді на волонтерських засадах.


Співпраця з Центром Самореалізації "Теменос"

Учні ліцею активно долучились до акції, яку проводив благодійний фонд Центр Самореалізації «Теменос». В основі заходу прекрасна ідея – МИР СЬОГОДНІ: «Зміни своє мислення – і світ зміниться навколо тебе».

Конкурс творів – роздумів проходив з 17 лютого по 10 квітня. Запропоновані теми дуже зворушили молодь: «Що для вас дружба, взаємодопомога?», «За що ви вдячні життю?», «Чи готові ви взяти відповідальність за своє життя?», «Що приносить вам радість?», «Які якості допомагають вам виходити зі складних ситуацій?», «Як змінюється ваше життя, коли ви змінюєте свої думки на позитивні?» та інші.

Заключним етапом конкурсу стала конференція з вшануванням переможців, вручення всім учасникам цінних подарунків та святковим частуванням гостей, яка відбулася 14 травня.

Ідея Центру Самореалізації припала до душі учням, які вже не перший рік беруть участь в запропонованому заході та налаштовані на подальшу співпрацю.


Семінар-практикум
"Відродження духовності та українських традицій серед молоді"

12 травня службою у справах дітей Черкаського міськвиконкомиу було організовано виїзний семінар-практикум "Відродження духовності та українських традицій серед молоді" в літній школі "Любімо Україну" в селі Чубівка Черкаського району.

До проведення заходів активно долучилась соціально-психологічна служба ліцею.

В програмі було вівідування Онупріївського чоловічого монастиря та знайомство з агросадибою "Добра хата", де вихованці навчальних закладів можуть провести змістовний літній відпочинок у наметовому таборі. В гостинній садибі до послуг відпочиваючих: туристичні походи, відпочинок біля багаття, здорове харчування, долучення до козацьких традицій, майстер-класи з малювання та ліплення з глини, психологічні тренінги під керівництвом досвідчених тренерів.

Табір розташований на схилі водяної гори біля козацького поселення поблизу Холодного Яру.

Учасникам заходу була представлена презентація проекту "Соціально-педагогічна підтримка дітей в період конфлікту". (викладач ЧНУ ім. Б. Хмельницького Матвійчук М.М.)

Позитивні енергетика та чудовий настрій супроводжували гостей Чубівки на протязі всього перебування на мальовничих схилах Чигиринщини, які потопали в зелені запашних трав та бузків.

/Files/images/traven_2015/IMG_9385.JPG /Files/images/traven_2015/IMG_9394.JPG /Files/images/traven_2015/IMG_9408.JPG /Files/images/traven_2015/IMG_9412.JPG /Files/images/traven_2015/IMG_9422.JPG /Files/images/traven_2015/IMG_9434.JPG


В рамках декади правових знань, яка буде проходитимев ліцеї з 2 березня по 6 березня, соціальним педагогом була організована зустріч учнів групи АС-2-14 з лікарем Черкаського центру планування сім’ї Колодочко О.А.

Учні мали змогу задати питання особистого характеру, які їх цікавили. Такі зустрічі лікарів з учнями ліцею стали вже традиційними.


Виїзна кординаційна рада

20 листопада в ліцеї відбулася виїзна координаційна рада профілактики, яка проходить двічі на рік згідно планів спільних дій, розроблених та затверджених на початку навчального року.

Крім членів рад профілактики ліцею на засіданні були присутні: старший уповноважений СКМД Мікиш Н.П., начальник відділу міської ССД Івангородська Л.А., дитячий нарколог обласного наркодиспансеру Карась Н.Ф.

Подання на учнів заздалегідь надавались керівниками груп.

На засіданні були розглянуті питання поведінки, пропуски та правопорушення, а також неналежного виконання своїх обов’язків батьками, які були запрошені разом з дітьми. Було заслухано та прийнято рішення з приводу дев’яти подань.

/Files/images/listopad_2014/100_4228.JPG

/Files/images/listopad_2014/100_4230.JPG


Психологічна служба ліцею тісно співпрацює з обласним наркодиспансером. Лікарі Карась Н.Ф. та Манько С.І на початку навчального року проводять перевірки роботи психологів, знайомство з учнями першого курсу та інформують про послуги для молоді, які надає обласний наркодиспансер. Кожного вівторка в ліцеї традиційно проводяться спільні рейди, індивідуальні та групові консультації у групі ризику. 9 вересня 2014 року спільними зусиллями було проведено обстеження та консультування учнів, які не змогли адаптуватись в соціумі та нових умовах навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 1907

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.